.


.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.



m.stellacentrum.sk
f1_clanky motoristom
Všetky zaujímavosti z motoristického športu
Igor Drotár v kondícii
(Bratislava 9. august 2013) - Igor Drotár sa pomaly dostáva na absolútnu špičku v pretekoch automobilov do vrchu. Vďaka kopcovému špeciálu Škoda Fabia s výkonom 600 konských síl si z podujatia Impuls Leasing Jankov vŕšok 2013 vzal jedno druhé a jedno prvé miesto vo svojej triede.

Vonku vládne slnečná tyrania a vo vozidlách je to s teplotami ešte horšie: šplhajú sa tu na 60 stupňov Celzia. Igor Drotár stojí na štartovej čiare pred prvým voľným tréningom v sobotu ráno. Vystrelí na 3 700 metrov dlhú trať plnú technických zákrut. V porovnaní s jeho rally špeciálom je to ako presadnúť z cestovného motocykla na superbike – rozdiel vo výkone je neskutočný. Po chvíli nastane v aute explózia! Hovorí Igor: „V aute som mal pripevnenú sladkú minerálku, no nevedel som o nej. Po asi kilometri prišla rana ako z dela – myslel som si, že mi vybuchol hasiaci prístroj. Bola to však bublinková, sladká minerálka! Stierače nepomáhali, lebo boli z druhej strany... Keď som vyšiel hore, fľaša bola prázdna a jej obsah všade po aute a na mne. Nevadí, nedostala ma žiadna osa, ktorých tam bolo neúrekom. Základ je, že som spravil čas pod dve minúty a spokojne som sa mohol vybrať do druhej jazdy.“

S pribúdajúcimi jazdami pribúdali aj hádanky... Slovo má opäť Igor: „V druhej tréningovej jazde som mal pocit, že nejdem vôbec zle, no spravil som len o dve sekundy lepší čas. Nebol som s tým veľmi spokojný a myslel som si, že je to v gumách. V prvej ostrej jazde som šiel naplno. Chytal som auto po celom kopci, no čas som mal rovnaký, ako v druhom tréningu, čiže 1:57 s. V druhej ostrej jazde mi odišlo radenie a zhoršil som sa o dve sekundy. Prehral som tak prvý deň s Martinom Koišom.“

Prelomový deň prišiel až v nedeľu. Opäť sa ukázalo, že všetko zlé, je na niečo dobré... Igor Drotár: „Chalani robili hlboko do noci a verili sme, že auto bude v poriadku. Prvý nedeľný tréning som opäť spravil s časom 1:57. Aspoň som vedel, že keď auto funguje, spraví o 2 sekundy lepší čas, než keď nefunguje. Koiš bol ešte o sekundu lepší. Bol som z toho všetkého trochu nesvoj. V prvej ostrej jazde mi auto prestalo radiť a tak som spravil 1:59. Konkurent Tomasz Nagórski mi pred druhou jazdou poradil, aby som obul špeciálne kopcové sliky, ktoré používajú všetci. Dal mi na auto svoju staršiu sadu. V druhej ostrej jazde mi však opäť prestalo radiť. Vedel som, že budem znovu o dve sekundy pomalší, no netušil som, kde sa stopky napokon zastavia. Koiš spravil 1:56, čo by bolo isté víťazstvo preňho. Ja som napokon spravil 1:54,395 s, čo by s fungujúcim radením bolo 1:52. Takto som vyhral druhý súťažný deň o dve sekundy. Rozdiel v gumách bol v tomto prípade naozaj 5 sekúnd, a to sme vôbec nenastavovali geometriu, diferenciály, ani nič iné,“ povedal Igor po pretekoch a zároveň dodal, že na tých ďalších už budú pripravení po všetkých stránkach. Žatva skutočne najvyšších trofejí by sa tak mohla začať.

Igor Drotár: „Výsledok týchto pretekov ma až tak nezaujíma, dôležité je, že sme prišli na koreň problému v našej rýchlosti, čím sú pneumatiky. Za to skutočne vďačím Nagórskemu,“ dodal na záver prešovský pretekár.

Najbližšie ho uvidíme na Rally Lubeník (16.-17.8.), späť za volantom špeciálu rally s Vladom Bánocim. Ďalšie preteky do vrchu budú na oravských Hutách (31.8.-1.9.).

Martin Trenkler/RPM
foto: Tibor Szabosi


Zdieľajte na Facebooku
STELLA Centrum Dopravných Informácií *75, umožňuje na tejto stránke prezeranie a preberanie informácií len na osobné, súkromné účely, nie na komerčné použitie, komerčnú prezentáciu. Používanie informácií z tejto stránky na komerčné účely, ich šírenie rozhlasovým vysielaním, prípadne ich zverejňovanie na iných webových stránkach je porušovaním autorských práv. Ich prípadné ďalšie publikovanie si vyžaduje písomný súhlas STELLA CENTRA.