.


.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.



m.stellacentrum.sk
f1_clanky motoristom
Všetky zaujímavosti z motoristického športu
Seat Leon Eurocup 2014
(Bratislava, december 2013) - Seat nadväzuje na svoju bohatú tradíciu v oblasti automobilového športu seriálom SEAT Leon Eurocup, ktorý od sezóny 2014 opäť ponúkne zákaznícky šport na okruhoch. Uskutoční sa počas šiestich pretekových víkendov v šiestich európskych štátoch a bude dotovaný atraktívnymi finančnými cenami. Jazdci budú pretekať na okruhových špeciáloch SEAT Leon Cup Racer s výkonom 243 kW (330 k), vybavených profesionálnymi technológiami.

“Automobilový šport je hlboko zakorenený v našej značke. SEAT má v tejto oblasti vyše 40-ročnú tradíciu. Pohárom SEAT Leon Eurocup ponúkame zaujímavú príležitosť našim motivovaným zákazníckym tímom a entuziastickým fanúšikom v celej Európe,” povedal Dr. Matthias Rabe, viceprezident SEAT S.A. pre vývoj a výskum. “Leon Cup Racer je extrémne výkonný pretekársky automobil. Nová generácia modelu SEAT Leon vytvára preň vynikajúcu bázu, ktorá získala veľa chvály od zákazníkov i motoristických novinárov.”

Už SEAT Leon predchádzajúcich generácií bol jedným z najúspešnejších pretekárskych cestných automobilov ostatných rokov. V rokoch 2008 a 2009 vybojoval pre SEAT Sport titul majstra sveta cestných automobilov WTCC, pričom SEAT Leon Supercopa a Eurocup patrili k najpopulárnejším značkovým pohárom. Šampionát Supercopa sa jazdil od roku 2003 do roku 2013 v celkovo 8 štátoch a Eurocup od roku 2008 do roku 2010 v 9 štátoch.

Pohárom SEAT Leon Eurocup španielska značka nadväzuje na svoju bohatú tradíciu. V rámci šampionátu sa uskutoční šesť podujatí v šiestich európskych štátoch. Presný kalendár pretekov bude definovaný v najbližších týždňoch. Každý víkend sa bude jazdiť od piatka do nedele. Program zahŕňa dva voľné tréningy, kvalifikáciu a dva preteky. Pre víťazov sú pripravené atraktívne finančné ceny.

Nový SEAT Leon Cup Racer má rozchod zväčšený o takmer 40 centimetrov oproti sériovému modelu a s 18-palcovými kolesami má „svalnatý“ postoj na ceste. Nová predná časť karosérie je koncipovaná pre optimálnu aerodynamickú účinnosť a maximálny prívod chladiaceho vzduchu do motorového priestoru a k predným brzdám. Mohutné blatníky s otvormi na zadnej strane ďalej podporujú chladenie kotúčových bŕzd so štvorpiestovými strmeňmi. Prahy karosérie sú vytiahnuté ďaleko do bokov, čím spolu s predným spojlerom, hladkou podlahou, difúzorom v zadnom nárazníku a dvojstupňovým prítlačným krídlom na zadnej hrane strechy vytvárajú maximálny prítlak, ktorý je potrebný pre dosahovanie veľkej rýchlosti v zákrutách.

Systematicky odľahčenú kabínu posádky vystužuje ochranná klietka. Optimálnu ochranu vodičovi poskytuje aj škrupinové sedadlo s integrovaným systémom HANS na ochranu hlavy. Základný tvar prístrojového panelu zostal zachovaný, informačné a ovládacie prvky pretekárskeho špeciálu sú sústredené do multifunkčného volantu a displeja TFT s vysokým rozlíšením nahrádzajúceho združený prístroj. Vďaka tomu má pilot vždy maximálnu kontrolu nad vozidlom.

Leon Cup Racer poháňa turbokompresorom prepĺňaný štvorvalec s objemom 2,0 litra. Dosahuje maximálny výkon 243 kW (330 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Krútiaci moment motora sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky DSG s dvoma spojkami, vybavenej ovládačmi na volante a elektronicky ovládaného samosvorného diferenciálu.


Zdieľajte na Facebooku
STELLA Centrum Dopravných Informácií *75, umožňuje na tejto stránke prezeranie a preberanie informácií len na osobné, súkromné účely, nie na komerčné použitie, komerčnú prezentáciu. Používanie informácií z tejto stránky na komerčné účely, ich šírenie rozhlasovým vysielaním, prípadne ich zverejňovanie na iných webových stránkach je porušovaním autorských práv. Ich prípadné ďalšie publikovanie si vyžaduje písomný súhlas STELLA CENTRA.