.


.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.



m.stellacentrum.sk
Novinka
Všetky novinky
Opel Insignia: Ľahší, dynamickejší a agilnejší
(Bratislava) - Opel dal novému modelu Insignia Grand Sports všetko, čo sedan strednej triedy potrebuje pre zvýšenie dynamiky a agilnejšie jazdné vlastnosti.

Novinka schudla až do 175 kilogramov hmotnosti oproti doterajšiemu modelu, z čoho profitujú rovnako jazdné vlastnosti ako aj dynamické parametre. Atlét je o 29 milimetrov nižší ako jeho predchodca, rozchod má zväčšený o 11 milimetrov, previsy karosérie sú výrazne skrátené a rázvor je zväčšený o 92 milimetrov – čo zvyšuje smerovú stabilitu pri vysokej rýchlosti.

Zdokonalený podvozok FlexRide adaptuje tlmiče pruženia, riadenie a pohonné ústrojenstvo automaticky alebo prostredníctvom voliteľných režimov ‘Standard’, ‘Sport’ a ‘Tour’. To sa dá najlepšie otestovať na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. Tento pretekový okruh je extrémne náročný kvôli meniacim sa povrchom, výškovým zmenám, ako aj kombináciám roviniek a zákrut. Každý nový Opel tu musí podstúpiť skúšku zrelosti.

Nová vlajková loď Opel jazdí rýchlo. Pomáha jej v tom aj nové, presné riadenie s premenlivým účinkom posilňovača podľa rýchlosti a optimálnu ergonomickú polohu v kokpite orientovanom na vodiča. Sedadlo vodiča je o 3 centimetre nižšie ako v predchádzajúcej generácii, čo vytvára pocit, že vodič je súčasťou automobilu – k čomu prispieva aj stredová konzola natočená k vodičovi, prehľadný združený prístroj v zornom poli a ľahko dosiahnuteľné ovládacie prvky. Všetky tieto zložky vytvárajú polohu vodiča pripomínajúcu cestovný pretekový automobil, ideálnu pre športovú jazdu – nielen na okruhu Nürburgring.

Pre takú dynamickú jazdu je ideálny režim ‘Sport’ podvozka FlexRide: tlmiče pruženia majú tvrdšiu charakteristiku a motor bezprostrednejšie reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora. Okrem toho elektronický stabilizačný systém ESP intervenuje neskôr, čím vodičovi poskytuje väčší priestor na aktívnu jazdu. Ak má vozidlo automatickú prevodovku, v režime ‘Sport’ radí vyššie prevodové stupne neskôr – Insignia je kompletne vyladená pre dynamickú jazdu.

Pri návrate z Nürburgringu vodič môže prepínať medzi troma režimami podľa charakteru cesty a individuálnych preferencií:
‘Standard’: systém uskutočňuje automaticky optimálne nastavenie na základe informácií poskytovaných senzormi.
‘Tour’: komfortné nastavenie podvozka, motor je nastavený na nízku spotrebu paliva – optimálny režim pre pokojnú jazdu na dlhé vzdialenosti.
‘Sport’: znižuje sa predkláňanie vozidla pri brzdení a nakláňanie karosérie pri rýchlom prejazde zákrut, riadenie poskytuje vodičovi bezprostrednejšiu spätnú väzbu.

Podvozok FlexRide elektrohydraulicky prispôsobuje charakteristiku tlmičov pruženia povrchu cesty a prevažujúcim jazdným podmienkam 500-krát za sekundu alebo 30 000-krát za minútu. Okrem toho si vodič môže uložiť do pamäte osobné preferencie charakteristiky posilňovača riadenia, elektronického pedála akcelerátora a tlmičov pruženia pomocou tlačidla ‘Sport’.

Nový centrálny softvér ‘Drive Mode Control’ je srdcom a dušou adaptívneho podvozka. Kontinuálne analyzuje informácie senzorov a na ich základe rozoznáva individuálny štýl jazdy. Potom optimalizuje jednotlivé systémy pre čo najlepšiu trakciu a jazdné vlastnosti.

Napríklad ak Opel Insignia Grand Sport jazdí v režime ‘Standard’ a vodič sa rozhodne prechádzať zákruty na kľukatej ceste svižnejším tempom, softvér rozozná dynamickejší spôsob jazdy podľa hodnôt akcelerácie a brzdenia a okamžite prepne podvozok a pohonné ústrojenstvo do športového režimu.


Zdieľajte na Facebooku
STELLA Centrum Dopravných Informácií *75, umožňuje na tejto stránke prezeranie a preberanie informácií len na osobné, súkromné účely, nie na komerčné použitie, komerčnú prezentáciu. Používanie informácií z tejto stránky na komerčné účely, ich šírenie rozhlasovým vysielaním, prípadne ich zverejňovanie na iných webových stránkach je porušovaním autorských práv. Ich prípadné ďalšie publikovanie si vyžaduje písomný súhlas STELLA CENTRA.