.


.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.



m.stellacentrum.sk
Novinka
Všetky novinky
Prvá jazda: PEUGEOT 301
(Hustopeče) – Na Morave sme dostali možnosť po prvý raz vyskúšať najnovšiu verziu vozidla PEUGEOT 301. Tristojednotka je prvý automobil značky PEUGEOT, ktorý je vyvinutý špeciálne pre segment B sedany. Od uvedenia na trh v roku 2012 bolo vyrobených viac 400 000 kusov. Jeho zákazníkov reprezentujú v prevažnej miere skúsenejší vodiči, ktorí hľadajú: veľa priestoru vo vnútri vozidla, veľký batožinový priestor, dôstojne pôsobiaci sedan, ktorý by mal mať rozmery solídnejšej strednej triedy za čo najrozumnejšiu cenu...

Exteriér
PEUGEOT 301 prichádza na trh s vynovenou karosériou. Tá dostala nielen novú mriežku chladiča, ale aj svetlomety zasadené do karosérie a komplexne prepracovaný predný nárazník s integrovaným denným LED svietením. Na zvislej mriežke chladiča je v hornej časti umiestnený názov značky a Lev je v strede. Svetlomety sú vyhotovené z troch materiálov a sú vsadené do karosérie, v zadných svetlách zaujmú najmä v noci tri opalínové „pazúry“.

Línia karosérie začína od svetlometu, prechádza cez karosériu a zvýrazňuje tak veľkorysosť priestoru pre cestujúcich s rázvorom 2,65 m. Ďalej pokračuje cez oblúk zadného 16'' kolesa, obutého na hliníkovom dvojfarebnom disku s diamantovým frézovaním a končí na zadnom svetle elegantným zaoblením na boku. Zadné trojuholníkové okienko, je umiestnené kolmo na zadné koleso, "usádza" auto k zemi a vyjadruje jeho jazdné vlastnosti. Strecha sa jemne zvažuje k veku kufra, ktorý má objem minimálne 640 litrov.

Interiér
Dvere sa otvárajú naširoko a umožňujú prístup do moderného interiéru. Atmosféru interiéru ovplyvňuje robustná palubná doska, ktorá inštinktívne presvedčí o úrovni bezpečnosti vozidla. Miesto pre vodiča je ergonomické. Vodič si prispôsobí svoje pracovisko pomocou výškovo nastaviteľného sedadla a koženého volantu. Ľavou rukou potom ovláda obmedzovač rýchlosti/tempomat a pravou rukou ovláda rádio. Informácie o prevádzke vozidla mu poskytuje prístrojová doska s bielymi ciferníkmi.
Na stredovom paneli sa nachádzajú aj ovládače klimatizácie. Ovládanie štyroch elektrických okien je umiestnené na stredovej konzole, na oboch stranách radiacej páky.

Vo vnútri nás zaujal veľký 7'' dotykový displej, ktorý je vďaka kapacitnej technológii rýchly a presný a poskytuje zobrazovanie cúvacej kamery a 3D navigácie TomTom. Duplikuje obsah smartfónu prostredníctvom konektivity Mirror Screen triple play, ktorá je jedinečnou ponukou v segmente. Dotykmi vodič ovláda všetky aplikácie, ktoré sú užitočné počas jazdy a sú v jeho kompatibilnom telefóne.

Obrazovka sa aktivuje dotykom prsta či hlasu pomocou funkcie rozpoznávania hlasu, a to najmä pre funkcie navigácia, telefonovanie a médiá. Navigácia poslednej generácie zobrazuje stúpanie aj nerovnosti na ceste v troch rozmeroch pre intuitívne riadenie. Týka sa to aj niektorých miest.

Kufor má objem 640 litrov a patrí tak medzi kufre s najväčším objemom vo svojej triede. Jedným pohybom ruky sa dajú sklopiť operadlá sedadiel v zadnom rade (delené na 1/3 a 2/3) a kufor sa zväčší na 1 332 dm3.

Priestor pre cestujúcich je pohodlný a funkčný, ako vpredu tak aj vzadu. Použitá platforma s rázvorom 2,65 m zabezpečuje priestor pre piatich cestujúcich. Šírka vozidla na úrovni lakťov je 1,41 m vpredu a 1,40 m vzadu. Cestujúci na zadnom sedadle má v oblasti kolien priestor od 12 do 26 cm v závislosti od nastavenia predného sedadla, čo je rekordný rozmer v segmente. Každodenné používanie vozidla uľahčujú aj viaceré odkladacie priestory rozmiestnené v interiéri: priehradka na predných dverách, priehradka zabudovaná v prednej alebo v zadnej lakťovej opierke na centrálnej konzole, odkladacia schránka na rukavice.

Bezpečnosť
Moderná koncepcia PEUGEOT 301 poskytuje vysokú úroveň bezpečnosti, a to ako aktívnu tak aj pasívnu. Zadný parkovací asistent a cúvacia kamera uľahčujú ovládanie vozidla a parkovanie. Kamera premieta na veľký displej priestor, ktorý sa nachádza za vozidlom. Obmedzovač rýchlosti a tempomat zaisťujú bezpečnosť a komfort na ceste. Systémy ako ESP, ABS, systém núdzového brzdenia AFU, rozsvietenie výstražných svetiel v prípade prudkého brzdenia alebo detekcia podhustenia pneumatík DSG sú neustále pripravené a aktivujú sa v prípade potreby .
V prípade nezvratného nárazu je bezpečnosť všetkých cestujúcich zaistená prednými a bočnými airbagmi (hlava/hrudník) a 3-bodovými pásmi vzadu. Okrem toho, zadné sedadlá sú vybavené úchytmi ISOFIX pre bezpečnú prepravu detí.

Výborný podvozok
Značka PEUGEOT je už desaťročia známa kvalitou svojich podvozkov. PEUGEOT 301 kombinuje prednú nápravu Pseudo McPherson a zadnú nápravu s deformovateľnou priečkou. Kolesá majú obuté pneumatiky GoodYear alebo Bridgestone 185/65 R15T, Michelin 195/55 R16T. Predné brzdy sú kotúčové s priemerom 266 mm a zadné sú bubnové s priemerom 8'' alebo 9'' podľa jednotlivých krajín.

Úprava podvozku zaisťuje najvhodnejší kompromis medzi komfortom a držaním na ceste, bez ohľadu na jazdné podmienky. Výsledkom je účinné filtrovanie všetkých nerovností povrchu vozovky. O tom, že držanie na ceste a pohodlie je spoľahlivej úrovni sme sa mohli presvedčiť počas prudkého dažďa na vozovkách v okolí Břeclavi, ktoré sú pred rekonštrukciou vo veľmi zlom stave.

Motorizácie
Ponuka benzínových motorov pozostáva z motorov 1,2 L PureTech 82 a 1.6 L VTi 115. Tento posledný môže byť spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou EAT6. Ponuka dieselových motorov zahŕňa motor 1.6 L BlueHDi 100, ktorý dosahuje rekordne nízke emisie.

V závislosti od krajiny, môže byť tento model vybavený nasledujúcimi motormi:

Benzín:
1.2L PureTech 82, manuálna 5-stupňová prevodovka
1.6L VTi 115, manuálna 5-stupňová prevodovka
1.6L VTi 115, automatická 6-stupňová prevodovka EAT6

Diesel:
1.6L BlueHDi 100, , manuálna 5-stupňová prevodovka
1.6L HDi 92, manuálna 5-stupňová prevodovka

Motor 1.2L PureTech 82 sľubuje zníženú spotrebu paliva vďaka špecifickému výkonu 50 kW/l. V porovnaní so 4-valcovým motorom s rovnakým výkonom predstavuje zníženie hmotnosti 21 kg, zatiaľ čo spotreba klesla o 25%.
Agregát spĺňa emisnú normu Euro 6. Straty trením, ktoré predstavujú asi 1/5 výkonu spotrebovaného motorom, sú znížené o 30%. Za týmto účelom je na osi piestov, piestnych krúžkoch a tlačidlách použitý povlak Diamond Like Carbon. Mokrý rozvodový remeň je integrovaný do bloku motora a tiež prispieva k tichej prevádzke.
Spaľovanie je optimalizované zlepšením aerodynamiky komory (sanie, hlavy piestov) a prispôsobením zapaľovania prevádzke s vysokou úrovňou zvyškového plynu (IGR).
Hlava valcov z hliníkovej zliatiny, má 4 ventily na valec, viacbodové nepriame vstrekovanie, plynulú reguláciou sania a výfuk (VVT). Okrem toho, táto hlava valcov sa vyrába metódou PMP - proces stratenej formy. Tento výrobný proces znižuje počet dielov a objem zostavy. To znamená, že výfukové potrubie, výstup modulu chladenia a držiak motora sú integrované v hlave valca. Motor PureTech dostal variabilné objemové olejové čerpadlo riadené pre prevádzku pri optimálnom konštantnom tlaku.
Tento motor s nepriamym vstrekovaním poskytuje maximálny výkon 60 kW (82 k) pri 5 750 ot/min a maximálny krútiaci moment 118 Nm pri 2 750 ot/min. Vykazované emisie sú v kombinovanom cykle na úrovni 110 g CO2/km.

Motor 1.6L VTi 115 je 4-valcový benzínový motor so 16 ventilmi. Je vybavený vačkovým hriadeľom sania s kontinuálnym variabilným časovaním ventilov (VVT) a akceptuje oktánový index až do RON 91.
Maximálny výkon je 85 kW (115 k) pri 6 050 ot/min a maximálny krútiaci moment je 150 Nm, pri 4 000 ot/min. Tento moderný motor, ktorý taktiež spĺňa emisnú normu Euro 6, je k dispozícii s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou alebo s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Ide o novú automatickú prevodovku, ktorú vyrába Aisin, ktorá je označovaná ako EAT6, t.j. Efficient Automatic Transmission 6. Technológia Quickshift zabezpečuje veľmi plynulé radenie rýchlostí a vodičovi tak poskytuje potešenie z jazdy na vysokej úrovni. Navyše emisie CO2 sú extrémne znížené tým, že je znížené vnútorné trenie a vnútorný preklz pomocou uzamykateľných konvertorov.
Vykazované emisie v kombinovanom cykle sú na úrovni 148 g CO2/km s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou a 154 g CO2/km s automatickou 6-stupňovou prevodovkou EAT6.

Dieselový motor 1,6 L BlueHDi 100 spája technológiu Selective Catalytic Reduction (SCR) s filtrom pevných častíc (FAP) s aditívom. Technológia SCR je najúčinnejšia technológia spracovania oxidov dusíka (NOx). Jediná je schopná znížiť oxidy dusíka až o 90%. Je namontovaná pred FAP filter s aditívom a je aktivovaná v ranom štádiu. Toto umiestnenie je možné vďaka tomu, že FAP filter je schopný regenerácie pri nižšej teplote, než iné technológie FAP, ktoré používajú naši konkurenti. FAP filter s aditívom eliminuje 99,9% pevných častíc, vrátane najjemnejších.
V súlade s emisnou normou Euro 6 tento motor vyvíja maximálny výkon 73 kW (100 k) pri 3 750 ot/min a maximálny krútiaci moment 254 Nm je dosiahnutý pri 1 750 ot/min. Spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou sú emisie pri kombinovanom cykle na úrovni 98 g CO2/km.

Zmeny teplôt sa nezľakne...
Aby vozidlo zodpovedalo požiadavkám používania vozidla v teplých krajinách, okruh klimatizácie je pre motory 1.2 L PureTech 82 a 1.6 L VTi 115 špecifický. Kompresor, kondenzátor a okruh chladenia sú prispôsobené tomuto zariadeniu. Z rovnakého dôvodu bol aj softvér verzie s automatickou prevodovkou EAT6 prispôsobený. Okrem toho špecifické tlačidlo "AC Max" umožní získať maximálne chladenie jedným stlačením na ovládač elektronickej klimatizácie.
Ďalej umiestnenie a rozmery ventilačných otvorov na prednej strane sú špeciálne navrhnuté tak, aby rýchlo zabezpečili najlepšiu distribúciu čerstvého vzduchu vo vnútri vozidla.
Pre krajiny so studeným podnebím zabezpečujú elektrické vykurovacie telesá rýchle zvýšenie teploty v interiéri. Vyhrievané sedadlá a čelné sklo dopĺňajú toto vybavenie. Pre tzv. "veľmi studené" krajiny vyhrievaná spodná časť čelného skla umožní uvoľniť primrznuté stierače v prípade silných mrazov.

Pocity z prvej jazdy?
Tristojednotka je vo vnútri priestranným a zvonka mimoriadne dobre vyzerajúcim autom. Páči sa nám, že vo vnútri je priestor, ktorý patrí skôr do vyšších kategórií vozidiel. Nadchol nás jej podvozok a agilita motorov (dokonca aj úsporného trojvalcového bez turbodúchadla).
Po prejdení prvých kilometrov nám viac vyhovovala presná manuálna prevodovka. Automat však tiež nesklamal, ocenili sme ho totiž až v závere zoznamovacieho dňa, keď sme po stovkách kilometrov mohli nechať ľavú nohu a pravú ruku konečne odpočívať. Za cenu, ktorá mierne prekračuje desaťtisícovú hranicu je to podľa nás veľmi dobrá voľba pre tých, ktorí sa chcú pohodlne voziť a neobmedzovať sa pri nakladaní batožiny.









Zdieľajte na Facebooku
STELLA Centrum Dopravných Informácií *75, umožňuje na tejto stránke prezeranie a preberanie informácií len na osobné, súkromné účely, nie na komerčné použitie, komerčnú prezentáciu. Používanie informácií z tejto stránky na komerčné účely, ich šírenie rozhlasovým vysielaním, prípadne ich zverejňovanie na iných webových stránkach je porušovaním autorských práv. Ich prípadné ďalšie publikovanie si vyžaduje písomný súhlas STELLA CENTRA.