.


.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.



m.stellacentrum.sk
Novinka
Všetky novinky
Paríž: ŠKODA KODIAQ
(Paríž, 2016) - ŠKODA dnes na tlačovej konferencii na autosalóne v Paríži oficiálne predstavila vo svetovej výstavnej premiére nový model ŠKODA KODIAQ. Odštartovala tým svoju rozsiahlu ofenzívu automobilov SUV. S dĺžkou 4,70 m, až siedmimi miestami na sedenie a najväčším batožinovým priestorom vo svojej triede, je ŠKODA KODIAQ prvým veľkým SUV českej automobilky. Novinka vstúpi na trh začiatkom roka 2017.

Svojimi rozmermi sa ŠKODA KODIAQ pohybuje na hornej hranici segmentu kompaktných automobilov SUV. Celková dĺžka je 4 697 mm, šírka 1 882 mm, výška 1 676 mm (vrátane strešného nosiča) a rázvor 2 791 mm. Automobil je postavený na modulárnej platforme koncernu Volkswagen, kde hrá veľkú úlohu odľahčená konštrukcia. Nové SUV KODIAQ dosahuje hodnoty súčiniteľa aerodynamického odporu (cx) len 0,33.

Interiér

Zaujímavosťou je voliteľná trojzónová klimatizácia Climatronic s vlastným ovládacím panelom aj pre cestujúcich na zadných sedadlách. Predné sedadlá môžu byť vyhrievané, s ventiláciou alebo elektricky nastaviteľné, vrátane pamäte. Zadné sedadlá možno sklápať v pomere 60:40, štandardne sú posuvné v pozdĺžnom smere až o 18 cm a sklon operadla je nastaviteľný. Na želanie môže mať ďalšie dve sedadlá v treťom rade. KODIAQ je prvým sedemmiestnym modelom v novodobej histórii značky.

S objemom 720 až 2 065 l (pri sklopení zadných sedadiel) ponúka KODIAQ najväčší batožinový priestor vo svojej triede. Ak je vybavené voliteľným sedadlom spolujazdca so sklopným operadlom, zmestia sa do SUV predmety dlhé až 2,80 m. Súčasťou voliteľnej výbavy sú elektricky ovládané piate dvere, ktoré možno otvárať a zatvárať pohybom nohy pod nárazníkom alebo tlačidlom v interiéri. V konfigurácii TDI / DSG / 4×4 môže ťahať príves s celkovou hmotnosťou až 2,5 t. Objednať je možné aj elektricky ovládané ťažné zariadenie.

Novinkou je výsuvná plastová ochrana hrán dverí, ktorá zabraňuje poškrabaniu a deformáciám. Ako prvý automobil ŠKODA môže byť vybavený aj elektrickou detskou bezpečnostnou poistkou pre zadné dvere, palubnou komunikačnou jednotkou ICC alebo balíkom spánok so špeciálnymi hlavovými opierkami.

Asistenčné systémy

Nový model ponúkne bohatú paletu asistenčných systémov, z ktorých mnohé sú známe z vyšších automobilových tried. Novinkou je asistent pre jazdu dozadu s prívesom Tow Assist. Ak je pripojený príves, pri pomalej jazde dozadu prevezme systém riadenie. Pri jazde dozadu bez prívesu nový asistent Manoeuvre Assist brzdí, keď za autom rozozná prekážku. Novinkou je pre značku aj systém Area View.

ŠKODA Connect umožňuje využívanie asistenčných služieb a vzdialený prístup k autu. Služba Infotainment Online zabezpečuje navigáciu a informácie v reálnom čase. Care Connect slúži k vzdialenému prístupu k autu a asistenčným službám. Infotainment Online zahŕňa službu Online Traffic Information, zobrazujúcu v reálnom čase hustotu premávky na zvolenej trase. Núdzové volanie (Emergency Call/eCall) je najdôležitejšia funkcia služieb Care Connect. Pokiaľ sú aktivované zádržné systémy automobilu, je núdzové volanie eCall odoslané priamo do servisného centra. ŠKODA teraz ponúka tiež aplikáciu ŠKODA Connect App a nový variant SmartLink (all-in-one), ktorý združuje okrem štandardov Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLinkTM aj funkciu SmartGate.

Motory a pohony

Paletu motorov v čase uvedenia modelu na trh tvorí päť agregátov, dva motory TDI a tri TSI. Ich zdvihový objem sa pohybuje od 1,4 do 2,0 l, výkon od 92 kW (125 k) do 140 kW (190 k). Benzínové i dieselové agregáty majú turbodúchadlo, priame vstrekovanie paliva a spĺňajú požiadavky emisnej normy EU 6. Všetky motory sú vybavené systémom Štart-Stop, rekuperáciou brzdnej energie a výkonným tepelným manažmentom, spotreba tak zostáva i napriek vysokému výkonu nízka. V ponuke sú šesťstupňové manuálne prevodovky alebo prevodovky DSG so šiestimi alebo siedmimi stupňami. Nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka má v automobile značky ŠKODA premiéru.

Pre väčšinu motorizácií je k dispozícii pohon 4×4 s elektronickým riadením, ktorého srdcom je elektronicky riadená lamelová spojka. Systém 4x4 je výkonný a rýchly.

Ďalším prvkom voliteľnej výbavy je adaptívny podvozok DCC (Dynamic Chassis Control), spojený s voľbou jazdného profilu Driving Mode Select. Elektrické ventily prispôsobujú prácu tlmičov konkrétnej situácii. V spojení s Driving Mode Select sa systém prispôsobí štýlu jazdy vodiča v režimoch Comfort, Normal alebo Sport. ŠKODA KODIAQ pokračuje v jazde i tam, kde spevnená cesta končí. Jednoduchým stlačením tlačidla sa vodič dostane do režimu Offroad. Tu sa funkcia podvozku, riadiacej jednotky motora a bŕzd prispôsobí terénu. Ide najmä o rozjazdy, udržiavanie trakcie a brzdenie. V režime Offroad pomôže asistent pre jazdu na svahu bezpečne zdolať terénne nerovnosti úpravou funkcie bŕzd.


Zdieľajte na Facebooku
STELLA Centrum Dopravných Informácií *75, umožňuje na tejto stránke prezeranie a preberanie informácií len na osobné, súkromné účely, nie na komerčné použitie, komerčnú prezentáciu. Používanie informácií z tejto stránky na komerčné účely, ich šírenie rozhlasovým vysielaním, prípadne ich zverejňovanie na iných webových stránkach je porušovaním autorských práv. Ich prípadné ďalšie publikovanie si vyžaduje písomný súhlas STELLA CENTRA.