.


.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.



m.stellacentrum.sk
Zobraziť testy podľa značky:
Test
Všetky testy
Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort
Sorento pri svojom príchode na slovenský trh ohúrilo viacerých vyznávačov ťažkých a robustných off-roadov. Zaujalo ich najmä veľmi pevnou rámovou konštrukciou podvozka a majestátnym vzhľadom. Pri prvej verzii tohto modelu sa o príjemnom a svižnom jazdení po spevnenej ceste dalo písať iba s miernymi rozpakmi. Preto nás teší, že po týždňovom testovaní tretej verzie môžeme tvrdiť, že požiadavky posádky na komfortné a rýchle cestovanie už spĺňa...

Po prvej verzii Sorenta nasledovala druhá, ktorá sa prekvapujúco zbavila rámovej koncepcie podvozka, no to sa negatívne prejavilo v podobe slabšej torznej tuhosti karosérie. Konštruktéri karosériu teda prepracovali po tretí krát. Do skeletu pridali o celú tretinu viac vysokopevnostnej ocele, a tak sme v novinke už ani pri prejazde ťažkých priečnych nerovnosti nezaznamenali žiaden akustický náznak jej krútenia (určite tomu nenapomáhali iba kvalitnejšie zvukovoizolačné materiály). Výsledok je chvályhodný o to viac, že nová karoséria je oproti svojej predchodkyni dlhšia (4780 mm), širšia (1890) a auto dostalo aj väčší rázvor (2780). Jediné, v čom je oproti svojmu predchodcovi nové Sorento „horšie“ je svetlá výška podvozka, ktorá sa zmenšila o desať milimetrov (175).

Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort

Pohodlný interiér

Páčila sa nám minimalistická palubná doska, ktorej dominoval 8-palcový dotykový displej s postrannými prieduchmi klimatizácie a pod ním zopár ovládačov na vnútornú distribúciu vzduchu. Dosiahnuť takéto riešenie sa dizajnérom podarilo aj vďaka tomu, že všetky dôležité ovládače informačných technológií, tempomatu a palubného počítača osadili do ramien volantu, s príjemne hrubším vencom. Zaujala nás aj praktická dvojica 12-voltových zásuviek umiestnená medzi vodičom a spolujazdcom. Každý z pasažierov sediacich vpredu má k dispozícii vlastnú a to je príjemné...

Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort
Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort

Po posadení sa majiteľa predchádzajúcich verzií okamžite zistia, že poloha sedenia je nižšia. Tým zostáva dostatok priestoru nad hlavami aj v prípade, že auto má veľkoplošné strešné okno (otvára sa iba polovica) a tým znížené čalúnenie stropu. Zaujímavosťou je i zachovanie priestoru v oblasti kolien pre zadného pasažiera v prípade, že vodič vypne zapaľovanie a vystupuje z auta. Vtedy sa totiž sedadlo vodiča automaticky posúva dozadu (aby mohol komfortnejšie vystupovať a nastupovať). Sedadlá v oboch radoch majú veľkorysé rozmery. V prednom rade sú vyhrievané a aj ventilované. V zadnom „iba“ vyhrievané, s nastaviteľným sklonom operadiel. Nástup a výstup pri oboch radoch sedadiel je vďaka širokým a doširoka sa otvárajúcim dverám pohodlný.

Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort
Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort

Naším pozitívnym zistením po jazde v teréne bolo, že nik z posádky si neušpiní nohavice a ani dlhšiu sukňu od nástupných hrán. Tie sú totiž dôkladne prekryté plastovými lištami, a tak sa ani v blatistom teréne nezašpinia.

Batožiny sa nebojí

Sorento ponúka verzie s dvoma (5-miestna) a troma (7-miestna) radmi sedadiel. V testovanej verzii boli rady dva, a tak objem batožinového priestoru reprezentoval údaj: 660 litrov. Ak by niekomu táto hodnota náhodou nestačila, tak po podlahou sú ukryté veľké odkladacie schránky a priestor možno zväčšiť posunutím zadných sedadiel smerom dopredu. Po sklopení zadných sedadiel má dvojčlenná posádka k dispozícii pre náklad až 1 732 litrov priestoru s rovnou podlahou. Príjemné je, že ak tento objem naplníte až po strechu a náhodou dostanete defekt, tak rezervné koleso nemusíte prácne „dolovať“ spod kopca batožiny. Je totiž namontované priamo na podvozku, vkusne ukryté zadným nárazníkom.

Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort
Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort

Elektrické otváranie a zatváranie veka batožinového priestoru je príjemné. Škoda len, že pri tlačidle na jeho zatváranie nie je aj funkcia na celkové uzamknutie auta. Zaujímavosťou je, že ak pri veku stojíte dlhšie ako tri sekundy otvára sa samé, takže si síce neušpiníte ruky, no veľakrát sa nám stalo, že sa otvorilo zbytočne, iba kvôli tomu, že sme okolo neho prechádzali príliš pomaly. Na to si treba dávať pozor najmä v stiesnených priestoroch podzemných garáží.

Pohľad vodiča

Komfortné nastupovanie sme už spomínali, no dovolíme si spomenúť aj to, že automaticky odsúvané sedadlo má pamäť samostatného nastavenia polôh pre dvoch vodičov. Potešili nás veľkorozmerné zrkadlá a naozaj dobrý výhľad z kabíny do všetkých strán. Pri parkovaní s veľkým autom v podzemných garážach sme často využívali „vtáčí pohľad“, pri ktorom kamery spoľahlivo monitorovali okolie celého vozidla.

Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort

Agregát pod kapotou má štyri valce, konzumuje naftu a je označený ako 2,2 CRDi. Je to vlastne iba upravená predchádzajúca verzia, ktorá dostala nové piesty, hlavu valcov, odľahčený blok a aj vďaka systému štart-stop sa zaradila do emisnej triedy Euro 6. Výkon sa zvýšil na 147 kW, narástol aj najvyšší krútiaci moment, ktorý teraz dosahuje hodnotu 440 Nm pri 1 750 otáčkach. Motor je spriahnutý so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort

Neľahké auto (pohotovostná hmotnosť 1800 kg) sa dokáže k 100 kilometrovej rýchlosti dostať za menej ako desať sekúnd (9,6). Radenie prevodových stupňov prebieha komfortne a dostatočne rýchlo. Z križovatiek sme (aj napriek veľkým rozmerom auta) nikdy neodchádzali medzi poslednými. Pri dynamickej jazde nám napomáhal aj vylepšený elektrický posilňovač riadenia, ktorý komunikoval s nastavovanými režimami jazdy. Pri športovom režime (pri ktorom sa mení iba charakteristika automatickej prevodovky) nám vyhovovalo jeho tuhšie nastavenie, vďaka ktorému sme sa v zákrutách cítili aj napriek vyššej hmotnosti vozidla istejšie.

Kia Sorento 2,2 CRDi - Dynamický komfort

Cesta po rovnej diaľnici je komfortná aj vďaka adaptívnemu tempomatu. Pri jazde po rozbitých mestských komunikáciách sme nezaznamenali horšie filtrovanie nerovností aj napriek absencii pneumatického pruženia, ktoré v tomto segmente za príplatok ponúka konkurencia.

Vďaka upravenej podvozkovej platforme (vpredu mcpherson a vzadu multilink) sa auto prekvapujúco málo nakláňa. Pohon všetkých kolies (výkon je prenášaný najmä na prednú nápravu a na zadnú sa pripája až v prípade potreby cez elektrohydraulicky ovládanú lamelovú spojku) úspešne eliminuje akýkoľvek náznak nedotáčavosti. ktorá je pri veľkorozmerných SUV s motorom vpredu častá. Pri jazde v ťažšom teréne je k dispozícii tlačidlo, ktoré zabezpečí pevné rozdelenie výkonu medzi nápravami v pomere 50:50.

Motor sa pri 90-kilometrovej rýchlosti točí do 1 900 otáčok, pri diaľničnom limite 130 km/h sa podľa profilu vozovky pohybuje v okolí 2 200 otáčok. Pri prevažnej jazde po meste s jednou dlhšou trasou po diaľnici (440 km) sme neprekročili priemernú spotrebu 9 litrov na 100 kilometrov.

Resumé

Kia Sorento ostatnej generácie je v segmente veľkých SUV autom, na ktoré sa v showroome oplatí pozrieť. Vonkajšími rozmermi, vnútorným priestorom a vybavením podľa nás zdatne konkuruje napríklad VW Touareg. Ak si nepotrpíte na honosné európske značky stojí za úvahu i kvôli tomu, že jeho cena vo verzii Platinum (v ktorej máte naozaj prémiové vybavenie a množstvo asistenčných systémov) je ešte stále pod hranicou 45 000 eur.

PLUSY
+ motor
+ vnútorný priestor a pohodlie
+ dynamika radenia prevodových stupňov
+ podvozok
+ exteriér
+ odhlučnenie interiéru

MÍNUSY
- automatické otváranie batožinového priestoru
- absencia páčok radenia prevodových stupňov pod volantom


Technické údaje:

Motor
2,2 CRDi 4/16 DOHC Turbo

Zdvihový objem (cm3)
2 199

Výkon (kW/ot/min)
147/3 800

Krútiaci moment (Nm/ot/min)
440/1 750 – 2 750

Pohon
všetkých kolies

Prevodovka
6-stupňový automat

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
9,6

Maximálna rýchlosť (km/h)
203

Spotreba (kombinácia l/100 km)
6,7

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4 780 x 1 890 x 1 690

Rázvor (mm)
2 780

Objem nádrže (l)
71

Objem batožinového priestoru (l)
660 – 1 732

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 917

Celková hmotnosť (kg)
2 510

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Emisie CO2 (g/km)
174 EURO 6

Cena vozidla od (€)
36 000

Cena testovaného vozidla (€)
42 500







Zdieľajte na Facebooku

Meno:
Email:
Predmet:
Text:
Opíšte kontrolný kód r2d2c3po:

-->
STELLA Centrum Dopravných Informácií *75, umožňuje na tejto stránke prezeranie a preberanie informácií len na osobné, súkromné účely, nie na komerčné použitie, komerčnú prezentáciu. Používanie informácií z tejto stránky na komerčné účely, ich šírenie rozhlasovým vysielaním, prípadne ich zverejňovanie na iných webových stránkach je porušovaním autorských práv. Ich prípadné ďalšie publikovanie si vyžaduje písomný súhlas STELLA CENTRA.