.


.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.



m.stellacentrum.sk
Zobraziť testy podľa značky:
Test
Všetky testy
Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom
Venga nás pri každom z testov prekvapí tým, že hoci zvonka pôsobí kompaktne, vo vnútri ponúka štyrom dospelým pasažierom priestor, v ktorom dokážu zvládnuť aj dlhšiu cestu. Vyskúšali sme verziu s naftovým motorom a inováciami platnými pre roky 2015 a 2016...
To, čo sme si všimli ihneď, bola zmena prednej časti. Dopredu sa dostala dominantná maska, ktorá jednoznačne vyjadruje príslušnosť aj k ostatným aktuálnym modelom značky. Na koncoch kratučkých blatníkov si našli miesto veľkorozmerné a dobre svietiace reflektory, s denným LED svietením.


Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom

Pri bočnom pohľade zaujmú prelisy nad spodnou hranou dverí, ktoré tým, že sa dvíhajú dohora, siluetu príjemne dynamizujú. Pôsobivé na bočnej línii sú aj zadné svetlá, ktoré hlboko presahujú do zadných blatníkov a decentný zadný spojler nad zadným oknom. Všimli sme si, že Kia pre novú Vengu pripravila aj nové dizajny kolies z ľahkej zliatiny.

Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom
Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom

Interiér

Vo vnútri nachádzame mnohé z detailov, s ktorými sme sa stretli už v modeloch Cee´d, ale aj Soul. Prístrojový panel tvoria tri tubusy, volant je trojramenný s plastovo-metalickým prvkom a samozrejme s ovládačmi najpoužívanejších prvkov výbavy. Aby sa podarilo udržať rozumnú cenovú úroveň sú vo vnútri použité tvrdé (veľmi dobre vyzerajúce) plasty. Audio, s prekvapujúcou nadštandardnou reprodukciou, sa ovláda cez dotykový displej LCD panelu, ale aj ovládačmi pod ním. Najnižšie sú umiestnené ovládače chladenia a vykurovania.

Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom
Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom

To, čo pri interiéri musíme vyzdvihnúť je priestor. K nemu dizajnéri prispôsobili aj sedadlá. Sú širšie a inštalované tak, že vodič sedí vyššie ako v bežnom osobnom vozidle. To uľahčuje nielen nastupovanie a vystupovanie ale ponúka aj oveľa lepší prehľad o tom, čo sa na vozovke deje (škoda len, že výhľad vodiča v uhlopriečnom smere dosť obmedzujú predné, veľmi masívne, stĺpiky). Zaujal nás zadný rad sedadiel, ktorý sa dá posúvať v rozsahu 13 cm a má nastaviteľný aj sklon delených operadiel. To cestujúcim vzadu poskytne, hlavne pri dlhších cestách, pocit komfortu.

Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom
Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom

Dosť miesta pre batožinu...

Tým, čím Venga dokazuje jej príbuznosť k radu MPV, je priestor určený pre batožinu. V základe má objem 440 litrov, no pod polohovateľným dnom sa ukrýva ďalšia stovka litrov. Veko sa dá veľmi jednoducho nastaviť do viacerých úrovní a keď je v tej najnižšej, tak sa priestor na výšku zväčší o 163 mm. Variabilita však nekončí : posunutím lavice sa dá pridať 130 mm na dĺžku a ďalších 100 litrov objemu. Po sklopení zadných operadiel je k dispozícii 1 486 litrov. Po tejto úprave sa dá prepraviť predmet s maximálnou dĺžkou 1,70 metra.

Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom
Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom

Bohaté vybavenie

Venga nás zaujala vybavením, ktoré ponúka už v základe. V základnej cene, ktorá sa u tohto modelu začína na 12 150 eur, sú: ABS, airbagy vodiča i spolujazdca, alarm, bočné airbagy predných sedadiel, ESC, asistent pre rozjad do kopca, ovládanie stability vozidla, hlavové airbagy imobilizér, ISOFIX, predpínače bezpečnostných pásov, kontrola tlaku v pneumatikách, dojazdové rezervné koleso, elektricky nastaviteľné zrkadlá s vyhrievaním, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien, klimatizovaná schránka spolujazdca, ovládanie rádia na volante, USB a výškovo nastaviteľný volant.

Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom
Kia Venga 1,4 CRDi - Prekvapuje priestorom

Resumé

Kia Venga je autom, ktoré prekvapí vnútorným priestorom. Vodičovi spríjemní každodennú spoluprácu vyšším posedom, dobrým výhľadom a dobre umiestnenou radiacou pákou. Ako všetky menšie MPV je určená pre pohodlné cestovanie maximálne štyroch dospelých. Tým však poslúži nielen komfortným podvozkom a dostatočne pružným motorom, ale aj variabilitou batožinového priestoru. So spotrebou pri plnom naložení nie je práve etalónom triedy, no v okolí 6 litrov sa v zmiešanom cykle budete pohybovať s prehľadom.

PLUSY
+ vnútorný priestor
+ výhľad z miesta vodiča
+ praktické odkladacie priestory
+ rozsah vybavenia

MÍNUSY
- prejazd priečnych nerovností

Technické údaje:

Motor
1,4 CRDi DOHC

Zdvihový objem (cm3)
1396

Výkon (kW/ot/min)
66/4 000

Krútiaci moment (Nm/ot/min)
220/1750 - 2750

Pohon
predných kolies

Prevodovka
6-stupňová, manuálna

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
14,5

Maximálna rýchlosť (km/h)
167

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
5,0/4.2/4,5

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4 075 x 1 765 x 1 600

Rázvor (mm)
2 615

Objem nádrže (l)
50

Objem batožinového priestoru (l)
440/1 486

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1 370

Celková hmotnosť (kg)
1 800

Brzdy vpredu/vzadu
kotúčové

Emisie CO2 (g/km)
119

Cena vozidla od (€)
11 990

Cena testovaného vozidla (€)
16 590






Zdieľajte na Facebooku

Meno:
Email:
Predmet:
Text:
Opíšte kontrolný kód r2d2c3po:

-->
STELLA Centrum Dopravných Informácií *75, umožňuje na tejto stránke prezeranie a preberanie informácií len na osobné, súkromné účely, nie na komerčné použitie, komerčnú prezentáciu. Používanie informácií z tejto stránky na komerčné účely, ich šírenie rozhlasovým vysielaním, prípadne ich zverejňovanie na iných webových stránkach je porušovaním autorských práv. Ich prípadné ďalšie publikovanie si vyžaduje písomný súhlas STELLA CENTRA.