.


.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.



m.stellacentrum.sk
Zobraziť testy podľa značky:
Test
Všetky testy
Renault Captur 1,2 TCe Energy Night&Day

Svižný komfort...

Renault Captur je modelom, ktorý sa o priazeň motoristov uchádza už niekoľko rokov. Aby však táto veta nechtiac neevokovala to, že o svojich budúcich majiteľov sa uchádza neúspešne, musíme zdôrazniť, že predajnosťou značke Renault prináša iba dobré čísla predaja. Verzia „Noc a Deň“ je premysleným marketingovým počinom. Kombinácia čiernej a bielej, doplnená decentnou dávkou chrómu totiž spôsobovala, že počas testovacieho týždňa sa za nami okoloidúci otáčali. A boli to nielen dámy a deti...

Interiér

Je príjemné, ak sa primeraná dávka extravagancie exteriéru dostane aj dovnútra vozidla. V tomto prípade sme ani na chvíľu nezapochybovali nad vkusom francúzskym dizajnérov a odvážne sme otvorili dvere.

V interiéri na nás čakali prekvapujúco rozmerné predné sedadlá s výraznými modrými stehmi. Na zadnej strane ich operadiel boli namiesto vreciek na časopisy natiahnuté gumové špagáty, do ktorých sa bez problémov dali vkladať noviny, či knihy. Praktické bolo posúvanie zadného radu sedadiel a možnosť jeho celkového odstránenia ak bolo treba previezť väčší náklad. Samozrejme, nechýbalo ani výškové nastavenie sedadla vodiča...

Volant bol potiahnutý kožou a stiahnutý precíznymi stehmi modrej nite. Pozitívne nás prekvapila zásuvka pred spolujazdcom, ktorá sa vysúvala a umožňovala dovnútra naukladať veľmi veľa vecí a vecičiek, pretože jej objem bol neuveriteľných 11 litrov. Praktická bola aj zatváracia priehradka v strede palubnej dosky, do ktorej sa dali pred zvedavými pohľadmi ukryť kľúče a telefón, prípadne menšia peňaženka.


Komfort?

Je príjemné, ak v aute máte k dispozícii automatickú klimatizáciu, čítacie osvetlenie pre cestujúcich vzadu (ktoré vás ako vodiča vôbec neruší), stmievacie spätné zrkadlo, zadné parkovacie senzory, tempomat, multimediálny systém s navigáciou R-Link Evolution, dažďový a svetelný senzor, elektricky sklopiteľné zrkadlá... Poteší vás, ak okrem dotykového displeja máte k dispozícii ovládanie rádia aj pod volantom a ak si s minimálnym pohybom prstov môžete aktivovať tempomat.

Jazda

Pod kapotou skúšanej verzie bol nainštalovaný 1,2 – litrový benzínový štvorvalec s prepĺňaním. Jeho výkon bol 87 kW a krútiaci moment reprezentovalo 205 Nm. Agregát bol spriahnutý s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá sprostredkúvala jeho pohon smerom k prednej náprave. Na stokilometrovú rýchlosť sme sa dostávali presne podľa tabuľkových údajov – trvalo nám to 10,6 sekundy. Napriek tomu, že to pre niekoho nemusí byť úžasný údaj, musíme zdôrazniť, že subjektívne nám pripadalo vozidlo ako mimoriadne „živé“.

Na kvalitnej ceste sa Captur správa neutrálne. Podvozok je naladený skôr komfortne, a tak sa v ostrých zákrutách síce o čosi viac nakláňa, no priečne nerovnosti filtruje ukážkovo. Elektronika asistencie podvozka je nastavená precízne a spoľahlivo koriguje nesprávne reakcie vodiča.
Spotreba vozidla v kombinovanom režime presiahla počas testu tvrdenie výrobcu (5,6) o necelý liter a ustálila sa dlhodobo na 6,6 l/100 km.

Záver

Captur (nielen vo verzii „Noc a Deň“) je podľa nášho názoru autom vhodným pre mladé rodiny s jedným až dvoma deťmi, no neurazí ani starší manželský pár, ktorý rád cestuje pohodlne a vozí si vzadu svojho psíka. V prípade striktného využívanie režimu ECO sa okrem pohodlnej jazdy pokojným vodičom určite odvďačí i primeranou spotrebou. Je zaujímavý tým, že posádka sa v ňom cíti komfortne nielen v meste, ale aj pri dlhších cestách.


foto a text: www.stellacentrum.sk

PLUSY

+ pružnosť motora

+ odhlučnenie kabíny

+ multimediálny dotykový displej

+ dizajn exteriéru i interiéru

+ podvozok


MÍNUSY

- menej miesta na zadnom rade sedadiel


Technické údaje:


Motor
zážihový R4/16v

Zdvihový objem (cm3)
1197

Výkon (kW/ot/min)
87/5000


Krútiaci moment (Nm/ot/min)
205/2000

Pohon
predných kolies

Prevodovka
6-stupňová manuálna

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)
10,6

Maximálna rýchlosť (km/h)
192

Spotreba (mesto/mimo/kombinácia l/100 km)
7,0/4,9/5,6

Dĺžka x šírka x výška (mm)
4122 x 1788 x 1566

Rázvor (mm)
2606

Objem batožinového priestoru (l)
377

Pohotovostná hmotnosť (kg)
1259

Celková hmotnosť (kg)
1 723

Cena vozidla od (€)
11 990

Cena testovaného vozidla (€)
18 390





Zdieľajte na Facebooku

STELLA Centrum Dopravných Informácií *75, umožňuje na tejto stránke prezeranie a preberanie informácií len na osobné, súkromné účely, nie na komerčné použitie, komerčnú prezentáciu. Používanie informácií z tejto stránky na komerčné účely, ich šírenie rozhlasovým vysielaním, prípadne ich zverejňovanie na iných webových stránkach je porušovaním autorských práv. Ich prípadné ďalšie publikovanie si vyžaduje písomný súhlas STELLA CENTRA.